архітектура
дизайн інтер’єрів
дизайн меблів
предметний дизайн
технології
мода
мистецтво
ілюстрації
графіка
фотографії
Головна » графіка, СТАТТІ

Бренд, фірмовий стиль і логотип. Їх відмінності.

понеділок, 12 Вересень 2011, Переглядів: 3,508

Бренд, фірмовий стиль і логотип. Їх відмінності. (3)

Ваш логотип не є ні вашим брендом, ні вашим фірмовим стилем. Розробка логотипу, бренду та фірмового стилю (впізнаваності) мають різне значення, але разом вони створюють загальний образ компанії і продукту.
У віртуальному просторі вже були обговорення того, що логотип не є брендом. Може бути, те, що було заявлено, є правдою, але в цих обговореннях я не побачив різниці між поняттями «бренд», «фірмовий стиль» та «логотип». Тому мені б хотілося прояснити це питання.
Що таке бренд? – Це сприйняття емоційного корпоративного іміджу у цілому.
Що таке фірмовий стиль? – Це візуальний аспект, який формує частину загального бренду.
Що таке логотип? – Це найпростіше розпізнавання компанії за допомогою використання знака або зображення.
Щоб пояснити все більш детально, давайте розглянемо все по порядку.

Бренд, фірмовий стиль і логотип. Їх відмінності. (4)
Що таке бренд?

Тема бренду – це складна тема. Їй присвячено безліч публікацій і сотні книг, хоча, якщо резюмувати все написане, можна описати «бренд» як організацію, послугу або продукт, що сприймається аудиторією завдяки своїй індивідуальності. Потрібно відзначити, що бренд створює не дизайнер, а самі споживачі. Дизайнер формує основу бренду.
Багато людей вважають, що бренд складається просто з декількох елементів – з кількох кольорів, з декількох шрифтів, з логотипу, з гасла і, напевно, ще туди можна додати музичний супровід. Насправді все набагато складніше, ніж може здатися на перший погляд. Можна сказати, що бренд – це корпоративний імідж.
Ключова ідея і основне поняття створення корпоративного іміджу: все, що робить компанія, все, чим вона володіє і все, що вона виробляє, має відображати цінності і цілі компанії в цілому.
Послідовне дотримання цієї ключової ідеї створює компанію, розвиває її, вказуючи на принципи і ідеали компанії, розкриває її сутність. Це не просто кілька кольорів, декілька шрифтів, логотипи і гасло.
Давайте для прикладу подивимося на добре відому в сфері інформаційних технологій компанію Apple. Apple – це компанія з культурою виробництва, орієнтованою на людей, і сильною корпоративною етикою. Ця компанія характеризується добровільною діяльністю, підтримкою хороших починань і залученням в соціальне життя. Ці цінності компанії виявляються у всіх видах її діяльності, починаючи від нових товарів та реклами і закінчуючи послугами, які вона надає споживачам. Apple – це емоційно гуманістичний бренд, який дійсно спрямований на людей, коли люди купують продукцію або використовують послуги цієї компанії, вони відчувають себе частиною цього бренду, можна навіть сказати – частиною одного племені. Цей емоційний зв’язок створює бренд, який не є просто продукцією та логотипом.

Бренд, фірмовий стиль і логотип. Їх відмінності. (2)

Що таке фірмовий стиль?

Головну роль при створенні бренду і корпоративного іміджу компанії відіграє фірмовий стиль.
У більшості випадків створення фірмового стилю грунтується на використовуваних компанією зорових прийомах, з’єднаних в систему орієнтирів. Ці орієнтири, які і складають фірмовий стиль, направляють його застосування в різних засобах масової інформації, вибираючи відповідні кольори, шрифти, розташування, розміри і т.д. Ці орієнтири забезпечують цілісність компанії, що, в свою чергу, призводить до розпізнавання бренду в цілому.

Фірмовий стиль або імідж компанії створюється за допомогою безлічі зорових прийомів:
- Логотип (символ фірмового стилю та бренду повністю)
- Канцелярія (фірмові банки + візитки + конверти і т.д.)
- Рекламні матеріали (флаєри, брошури, книги, веб-сайти і т.д.)
- Продукція та упаковка (продається продукція та упаковка, в якій вона пропонується)
- Оформлювальні дизайн (одяг, який носять співробітники)
- Вивіски (внутрішній і зовнішній дизайн)
- Повідомлення і дії (прямі і непрямі засоби спілкування)
- Інші види повідомлення інформації (звук, запах, дотик і т.д.)
- Все зорове, що розкриває суть компанії.

Все це складає фірмовий стиль і повинно в цілому представляти бренд. У той же час логотип – це фірмовий стиль і бренд, запаковані разом в один впізнаваний знак. Цей знак є обличчям та символом всієї компанії.

Бренд, фірмовий стиль і логотип. Їх відмінності. (1)

Що таке логотип?

Для того, щоб зрозуміти що таке логотип, для початку потрібно зрозуміти для чого він потрібен.

Логотип потрібен для … розпізнавання.

Логотип розпізнає компанію або продукт за допомогою знака, прапора, символу або підпису. Логотип майже ніколи не описує діяльність компанії. Логотип не вказує ні на що інше, як на якість речей, які він позначає.

Логотипи – це розпізнання за допомогою знаків, а не пояснення знака. Якщо коротко, то, що позначає логотип – набагато важливіше того, як він виглядає.

Щоб до кінця зрозуміти цю думку, уявіть, що логотипи подібні до людей. Ми вважаємо за краще, щоб нас називали нашими іменами – Джеймс, Дороті або Джон, а не використовували заплутані, такі як: «блондин, який завжди одягнений у щось рожеве». Так само і логотип не повинен буквально описувати діяльність компанії, а має служити для того, щоб компанія була впізнавана і надовго запам’ятовувалася.

Важливо також звернути увагу на те, що тільки після того, як логотип стає знайомим, він починає виконувати ті функції, для яких призначений, подібно людям, з якими в міру все більшого знайомства починає все більше асоціюватися їхнє ім’я.
Логотип служить для найпростішого розпізнавання компанії або продукції.

Ще раз відзначимо:
Бренд – це сприйняття емоційного корпоративного іміджу у цілому.
Фірмовий стиль – це візуальний аспект, який формує частину загального бренду.
Логотип – це найпростіше розпізнання компанії за допомогою використання знака або зображення.

перекладено з http://justcreativedesign.com/



Подібні публікації:

  1. Фірмовий стиль, основи
  2. Фірмовий стиль «Київської Русi»
  3. Креативний фірмовий стиль Wasabi від Try Soda
  4. Логотип – це основа

Залиште свої враження!



z