архітектура
дизайн інтер’єрів
дизайн меблів
предметний дизайн
технології
мода
мистецтво
ілюстрації
графіка
фотографії
Головна » графіка, СТАТТІ

Фірмовий стиль, основи

п`ятниця, 18 Червень 2010, Переглядів: 9,659

На сьогоднішньому ринку ведеться боротьба не між товарами і фірмами, а між їх іміджами. Імідж можна визначити як відносно стійке уявлення про будь-яке об’єкті. Більшість наших знань про світ – це знання на рівні іміджів. При цьому відсутність свідомо спроектованого іміджу зовсім не означає відсутність образу як такого. При спілкуванні з фірмою, знайомстві з товаром, послугами в сприйнятті споживача все одно складеться певний образ. Тільки він може виявитися зовсім не таким, який потрібен виробникові.

А який потрібен? Адекватний, оригінальний, пластичний, з чітким адресою. Це значить, що імідж повинен:
відповідати реально існуючому образу. Імідж – не маска, а щось на зразок вмілого макіяжу, що підкреслює всі достоїнства і маскує недоліки. Особа впізнаване, але значно привабливіше, ніж без макіяжу;
відрізнятися від образів інших фірм (товарів), особливо однотипних, щоб вас не сплутали ні з ким іншим, швидко і надійно запам’ятали;
бути достатньо пластичним (динамічним), щоб ніколи не застаріти, не вийти з моди і в той же час здаватися незмінним;
бути привабливим не для всіх, а тільки для ваших цільових груп впливу.

У формуванні іміджу беруть участь всі види реклами, але головний засіб створення і підтримки образу фірми – фірмовий стиль (корпоративна ідентифікація). Тому є сенс чітко представляти, який внесок він вносить у створення іміджу:
компоненти фірмового стилю допомагають споживачеві орієнтуватися в потоці інформації, викликають у нього підсвідоме, саме позитивне ставлення до вашої фірми, яка подбала про нього, заощадила йому час і полегшила процес вибору;
красивий фірмовий стиль побічно гарантує високу якість товарів (послуг), служить свідченням того, що фірма працює зразково, підтримуючи порядок в усьому: у виробництві та в супутньої йому діяльності. Тим самим фірмовий стиль формує повагу до фірми і довіру до її пропозицій;
фірмовий стиль допомагає виведенню на ринок нових товарів (послуг). Товарний знак і інші компоненти фірмового стилю, знайомі споживачеві за вже завоював його визнання товарах, служать в його сприйнятті гарантією якості нових пропозицій;
фірмовий стиль підвищує ефективність реклами. Дієвість реклами прямо залежить від її повторюваності. А константи фірмового стилю в рекламі дозволяють досягти високого ефекту при меншому числі повторів;
фірмовий стиль допомагає досягти необхідного єдності всієї реклами, навіть якщо розробляти її будуть різні рекламні агентства.

Мінімальні складові фірмового стилю:
логотип;
корпоративний слоган;
фірмовий шрифт;
бланки;
візитна картка;
сувенірна продукція і уніформа.

Докладніше про них.

Логотип
Логотип як товарний знак – виражає індивідуальність компанії, яка його використовує. З огляду на той факт, що знак є головною ланкою, організуючим центром всього фірмового стилю, вимоги до нього особливо строгі. Від успішної розробки логотипу, товарного знаку багато в чому залежить ефективність всього фірмового стилю в цілому.

Корпоративний слоган
Зазвичай корпоративні слогани пов’язують в єдиний візуальний блок з логотипом або графічним знаком; в такому вигляді він присутній у всіх рекламних та поліграфічних матеріалах компанії.

Корпоративний слоган або, як його часто називають, корпоративний девіз, повинен:
висловлювати сутність і позиціонувати бренд, викликаючи емоційний відгук
бути коротким, легко вимовлятися і запам’ятовуватися, не викликати негативних асоціацій
бути унікальним
виділяти компанію з кола конкурентів

Фірмовий шрифт
Дизайнерами і поліграфістами створені тисячі різноманітних шрифтів, і кожен день з’являються все нові і нові накреслення старих букв. Для того щоб вибрати потрібний шрифт, потрібно мати базові уявлення про діапазон можливих варіантів і про те, що необхідно для ефективної типографіки. Вимоги до функціональності шрифту, наприклад, для бланків документів, упаковок ліків, журнальної реклами і сайту істотно розрізняються. Малюнок шрифту повинен бути гнучким, легким для використання, володіти широкими виразними можливостями. Основні для нього якості: ясність і хороша читаність.

Бланки
У століття інформатизації бланки, видрукувані в друкарні на високоякісному папері, продовжують залишатися важливим елементом фірмового стилю. На них часто викладається важливу інформацію і контракти, які сторони планують підписати. Такі листи на фірмових бланках і сьогодні вважаються найбільш офіційним типом бізнес-комунікацій і володіють безперечною гідністю. Вони розцінюються як важливий доказ активності та стійкості вашого бізнесу.

Візитна картка

Візитна картка – це маленький, портативний інструмент маркетингу. Якість та осмисленість вміщеній на ній інформації створюють уявлення про власника картки і про компанії, яку він представляє. Як сказав гуру маркетингу Том Пітерс: Подібно кращим зразкам упаковки, найкращі візитні картки викликають одночасно довіру, подив і захоплення.

Сувенірна продукція та уніформа
Компанії часто використовують штучки, на яких поміщена символіка їх брендів, як засіб маркетингу та просування. Якщо їх правильно використовувати, сувеніри підвищують популярність бренду, допомагають будувати відносини з громадськістю і дякувати споживачів. Відтворення символіки бренду на сувенірній продукції – не таке просте завдання, як може здатися. Якщо застосовуються такі технології, як вишивка на сорочках або тиснення на шкірі портфелів, для них потрібний спеціально підготовлений логотип або фірмовий блок, що враховують особливості цих технологій. Одяг – це таке ж засіб комунікації, як і інші носії фірмового стилю. Те, як одягнені співробітники, впливає на сприйняття організації. Будь-яка помітна і добре впізнавана уніформа полегшує взаємодію з клієнтами. Уніформа також допомагає ідентифікувати володаря і несе інформацію про його повноваження.



Подібні публікації:

  1. Бренд, фірмовий стиль і логотип. Їх відмінності.
  2. Фірмовий стиль «Київської Русi»
  3. Креативний фірмовий стиль Wasabi від Try Soda
  4. Фірмовий стиль магазинчику дизайну oooo.com.ua від студії Юрка Гуцуляка

Залиште свої враження!



z