архітектура
дизайн інтер’єрів
дизайн меблів
предметний дизайн
технології
мода
мистецтво
ілюстрації
графіка
фотографії
Головна » БІОГРАФІЇ, мистецтво, огляд моди

Клайв Крістіан (Один з найбагатших дизайнерів світу)

четвер, 22 Листопад 2012, Переглядів: 1,378

Мені посміхається фортуна

Володар власного герба, отриманого за якість його продукції з рук самої Її Величності Королеви Великобританії, Клайв Крістіан не вважає, проте, себе генієм. Він скромно говорить про те, що просто щасливий. Фортуна до одного з найбагатших дизайнерів світу воістину добросерда. Під брендом Clive Christian випускаються найрозкішніші предмети інтер’єру, стилізовані під класику англійського декору: вікторіанський, едвардіанський і стиль епохи Регентства. Ім’я Клайва Крістіана блищить в сфері дорогого парфуму. Під його маркою були випущені найдорожчі в світі духи – флакон Baccarat, прикрашений 18-каратним золотим намистом з 5-каратним діамантом, коштує 250 тисяч доларів. При цьому створено всього 10 штук цього колекційного парфумерного продукту. Шедеври дизайнера дуже популярні серед московських любителів розкоші. Клайв вперше відвідав Москву в цьому році. Незважаючи на те, що він не прагне до публічності і давав у своєму житті всього п’ять інтерв’ю, нашому редактору Наталії Андріанової вдалося поговорити з цим воістину легендарною людиною.

-Клайв, розкажіть про філософію вашої компанії?

-Все, що б я не створював, засноване на такому понятті, як розкіш: це і предмети інтер’єру та парфуми. Девіз, який відбиває філософію нашої компанії – «Fax mentis honestae gloria» («Слава – світоч шляхетної душі»). Є три аспекти, за принципом яких існує моя компанія. Весь мій творчий потенціал обов’язково спрямований на них. Перше і головне правило при створенні речі – це її виключне право називатися предметом розкоші. Що розуміється під цим словом, поняттям? Для мене розкіш складається з двох компонентів, а саме – найвища якість, ексклюзивність, а також «позачасовість». Оскільки людина не може купувати предмет розкоші кожен день і де попало, то треба ставитися до подібних речей трепетно.

Створений предмет повинен бути вічним, без часових меж, не варто прагнути до трендовість і тим більше гнатися за модою. Я прагну робити такі дизайнерські розробки, яких не стосувалося б таке поняття, як «миттєвість». Концептуально предмет повинен тривати і зберігатися вічно.
Другий напрямок, обумовлене «позачасове», припускає, що виріб має бути дуже і дуже дорогим, але також це має бути якісна і «розумна» річ, з фантазією художника і концептуальної креативністю.

Останнім аспектом філософії нашої компанії є мій суб’єктивний погляд на красу. Всі створення мають бути безумовно прекрасними. На мій погляд, у речі має бути фундаментальна краса. І покупці оцінюють її саме з цього боку.

– А що для вас краса? Як ви її бачите?

– О, це дуже особисте. Скажіть мені, як ви вважаєте, речі, які створює Клайв Крістіан, мають естетичну цінність? .. Якщо так, то значить я знайшов те «золотий перетин», яке так необхідно дизайнерові при створенні того чи іншого предмета. При розробці красивих речей потрібно знайти певну точку на такій собі суб’єктивної шкалою сприйняття прекрасного. Це може зробити тільки людина, що володіє даром художника. І якщо у нього є дар, то він знайде ту ступінь досконалості, яка буде оцінена іншими. Я щасливий тим, що в мене, мабуть, є цей дар. І я насолоджуюся, а щастя і є частина краси.

– А як з’явилося ваше захоплення дизайном?

– Існує така історія, що називається, з сімейних легенд. Коли наша сім’я купила будинок у Лондоні, я робив декор його внутрішньої обробки. Ми підняли дошки підлоги, і старша донька Вікторія знайшла флакончик з-під парфумів з дуже вузькою шийкою і білої кришечкою з трубочкою, який став знаковим для нашої родини, тому що ми завжди цікавилися парфумерією. Вона цей флакончик зберегла. І через двадцять років Вікторія стала працювати в нашій парфумерної компанії. Коло завершився.

– Хотілося б дізнатися про вашу освіту …

– Я вивчав мистецтво в університеті і, зізнаюся, був жахливим студентом … Тоді були дуже вільні, розкуті часи гіпі.

– Ви теж були хіпі?

– Трохи, звичайно, був. Якби я приїхав в Москву в такому вигляді, якому ходив в той час, мене напевно забрали б у міліцію. Мені здавалося, що викладачі обмежують фантазію. Мені хотілося вийти за ці рамки. Я цього прагну і сьогодні, розробляючи свій дизайн. Це так захоплююче, як ніщо інше. Знаєте, за своє життя я дав всього п’ять інтерв’ю. Наша компанія не потребує рекламних акціях і promotion. На моє переконання, філософія розкоші – це те, що вас оцінили по достоїнству навколишні і прийшли до вас у пошуку речей для себе.

– Які моменти життя, люди, предмети можуть викликати справжній поштовх до творчості, до створення нового унікального предмета?

– Знаєте, натхнення можна черпати з чого завгодно. Мої друзі часто говорять, що я ніколи нічого не забуваю, і я можу побачити всю картинку відразу, представити її вже реалізованої в своїй уяві. Але хотілося б особливо відзначити, що якщо ви перебуваєте в оточенні талановитих людей, то ви постійно маєте джерело натхнення. Я волію працювати з тими людьми, які мені дійсно подобаються.

– Тобто ви володієте такою унікальною особливістю пам’яті, як, наприклад, Набоков, який міг відтворювати всі картини дитинства по деталях?

– Може бути. У мене пам’ять на візуальні картини та образи. Але я-то що, ось мій брат Дерек, математик, майже геній, займається фізикою в Оксфорді, де був двічі номінований як кращий вчений … Він дуже розумна людина. Мій брат – фахівець в розрахунках, а я запам’ятовую картини. Ось такі два різні дару. Але я б не сказав, що я геній, мені просто посміхається фортуна. Я завжди працюю з найкращими людьми – це дуже важливо для мене. Напевно, вам знайоме це і по вашій роботі в журналі. Хороші люди доставляють лише приємні емоції, починаєш краще себе почувати, і з’являється натхнення.

– Мені здається, що ви оточуєте себе не тільки приємними людьми, але і красивими предметами?

– Так, звичайно, так можна сказати. Головне моє місце проживання – Чешир. Це заміський особняк, будинок королеви Анни. Він квадратний і йому вже три сотні років, ще з георгианськіх часів. І приблизно 130 років прибудові, де я живу. Живу в оточенні гарних меблів, якісного кришталю – в основному, це ті речі, які створюються в нашій компанії. У мене в будинку сучасні предмети, однак стилізовані під старовинні. Коли виникає необхідність якого предмета в будинку, то я сам роблю дизайн. Наприклад, нещодавно саме таким чином виникли нові колекції тканин і шпалер. Також у мене ще є будинок у Лондоні, і в Нью-Йорку.

– Чим Ви захоплюєтеся поза роботою?

– Це моя сім’я та продвижение сайта недорого і недовго, бо рідні чекають. У мене три доньки. Старша – Вікторія – в минулому вона була танцівницею, джазовими танцями займалася. Кілька років тому стала працювати в нашій компанії, в парфумерному відділі. Зараз вона займається підготовкою і тренінгами персоналу в Нью-Йорку. Вікторія тепер там живе і працює. Вона на мене дуже схожа.

Друга дочка Джуліана. Зараз вона закінчує навчання. Вивчає іспанську. Можливо, вона поїде до Лос-Анджелеса, адже на західному березі Америки багато говорять по-іспанськи. Там потрібні фахівці. Ми, якщо чесно, не вирішили, що вона буде робити надалі. Можливо, дочка буде працювати на нашу фірму, адже компанія все більше розростається, і цей варіант реальний. Мою молодшу доньку звуть Елліс. Вона вивчає фінанси. Це дуже красива дівчина, що володіє прекрасними манерами. Мені так здається, що вона знайде своє місце в дизайнерському бізнесі.

– Як ви любите проводити вихідні дні?

– Я був колись спортсменом. Займався лижами, кунг-фу, аеропланерізмом, водив вертольоти. Але втомився від цього. І у вихідні дні я волію просто відпочивати вдома. Все моє життя завжди була присвячена дизайну інтер’єрів. Філософія компанії – бути кращими в світі, тому, щоб залишитися на плаву, я присвячую своїй роботі весь час. І кращим можу бути тільки в одній області. Тим більше у спортсменів така недовга кар’єра, а моя продовжується і до цього дня.

– Чи є у вас традиційні для вашої родини свята?

– Ми завжди разом збираємося на Різдво. Але мені здається, що останнім часом виникла проблема в його святкуванні. Різдво стає якимось «американізованим». І якщо не звернути на це належної уваги, то можна вичерпати всю християнську простоту з цього прекрасного дня. Мені подобається така невигадлива річ, як вибір новорічної ялинки. Ми вже зараз будуємо плани, як підемо вибирати ялинку. Це буде дуже важливою подією. Природно, Різдво ми будемо відзначати в колі сім’ї вдома, це таке свято, коли всі близькі збираються разом – така от традиція.

– Чи любите ви подорожувати?

– Ні. Англія для мене ідеальне місце проживання. Мені також подобається Нью-Йорк. В принципі, мені сподобалося і в Москві. У мене завжди так – є місця, в які я закохуюся з першого погляду, і навпаки. Наприклад, коли я вперше приїхав до Каїра, щоб подивитися на дизайн знаменитих пірамід, мені він здався жахливо брудним і бідним містом. Проте там є дуже вражаючі монументи – адже це історія! Але як сумно вона виглядає – не можна було виділити будь-які хороші сторони. А Москва, на мою думку, вібруючий місто. У Москві є історія, і сила, і майбутнє. Вона трохи нагадує Нью-Йорк.

Іноді мені дуже хочеться отримати ліцензію пілота реактивного літака. Так можна дуже швидко опинятися там, де потрібно. У мене колись був літак, але все ж більше я люблю вертольоти. Літак завжди рухається тільки вперед, стабільно і одноманітно, а на вертольоті можна летіти в будь-якому напрямку. Але варто сказати, що якщо ви довго подорожуєте, довго перебуваєте поза домом, то задоволення від поїздки швидко йде. Я люблю свій будинок в Чеширі – там моя улюблена сім’я і робота.



Подібні публікації:

  1. Іграшки Santani
  2. Креативний дизайн лофта «Житлова складка» (Inhabited Fold) в Іспанії від іспанських дизайнерів
  3. Дизайнерські полиці Tetris – яскрава можливість творчості від італійських дизайнерів
  4. Новий дизайн офісу компанії Prodigy MSN від мексиканських дизайнерів

Залиште свої враження!



z